باده شبگیر

دل نوشته های قاصدک

باده شبگیر

دل نوشته های قاصدک

اینجا ایران است

۱- حرف دل   

این بار برای دل دوست خوبم (یه عتیقه) مطالب را به روز می کنم  

اگر خواندید وناراحت شدید از همه عذر خواهی می کنم  

  

اینجا ایران است  

  

اینجا خوزستان است  

اینجا قلب نفت ایران است  

  

 

منازل مسکونی مجهز به آخرین امکانات    

 

  

خوب گوش کنید صدای...........

 

۲- شعر  

اگر دستم رسد بر چرخ گردون  

ازاو پرسم که این چین است و آن چون  

 یکی را می دهی صد گونه نعمت  

یکی را نان جو آلوده در خون  

 

بابا طاهر  

 .................

گر بود عمر به میخانه رسم  بار دگر  

به جز از خدمت رندان نکنم کار دگر  

  

حافظ  

............... 

 

....یه درخت سرو کهنه  

پر زخم یادگاری  

میگه هم صدا کجایی  

مگه تو ریشه نداری ..... 

قسمتی از ترانه تیشه جلاد  

قاصدک  


 پی نوشت :  

۱-  بابت ارسال عکسها از دوست خوبم مهدی اسماعیلی تشکرمی کنم  

۲- متن کامل ترانه تیشه جلاد را در پست های بعدی حتما خواهید خواند  

۳- قبلا از همه عزیزان به خاطر مطالب ناراحت کننده این پست عذر خواهی می کنم  

۴- برای دیدن بقیه عکسها و مطالب به ادامه مطلب بروید  

۵- در خصوص قرار دان اینگونه متن ها  وسایر مطالب در پستهای  قبلی نظر بدهید

ادامه مطلب ...

آفتابگردان

1- حرف دل

(تنها اوست که هر که  را بخواهد  عزت  می دهد وهر که را بخواهدذلیل می کند )*

برای چه وقتی کارمان به خوبی انجام شده به جای تشکر از کارمند از مدیر اداره تشکر می کنیم ؟

 چرا وقتی کاری به ما سپرده می شود فقط وقتی مسئول مربو طه باشد خوب انجام می دهیم ؟ 

تصور ما از  دنیا چیست ؟ 

کدام تفکر است که  یک ساعت آن از هفتاد سال عبادت بهتر است ؟ 

آیا کمر بند ایمنی را برای پلیس می بندیم ؟ 

امروز چند بار به دیگران دروغ گفته ایم ؟ 

امروز چند باربه خودمان  دروغ گفته ایم ؟  

.................. 

........ 

...........................

 دنبال هیچ جوابی نیستم  اینها فقط حرف دلم بود جایی که  گل مصنوعی در آن هیچ لطافتی  نخواهد داشت.  

 

 

هیچ آفتابگردانی به خورشید پشت نخواهد کرد  

  

 

2- شایدشعر  

 

من هر روز صبح رو به آفتاب قیام  می کنم  

و پشت سر تمام آفتابگردان ها   

قامت  می بندم   

و به نیت  تمام  

ماه ها 

یک رکعت نفس باغچه را  

در وجودم جاری می سازم 

تا مگر از فحشای شب وتاریکی 

پاک.........

یک لیوان  آب خنک  

تنها چیزی است  که هم کیش من  

آفابگردان باغچه کوچکم   

 در هنگام خندیدن بنفشه  

با آن افطار می کند  

وتا غروب  به حرمت خورشید روزه می گیرد  

 ( پس من نزدیکم )*

وای اگر روزی آفتاب گردان ها  

خورشید را  

اشتباهی بگیرند  

 

نماز تمام عمرم قضا خواهد شد

 

 قاصدک  


پی نوشت :1-با عرض معذرت شعرروتوش نشده است

2- از همه عزیزان عذر خواهی می کنم که نتوانستم سر بزنم وپاسخ محبتهایشان را بدهم  

3- با توجه به مشغله سعی خواهم کردهر هفته دوبار مطالب را به روز کنم

* برگرفته از ترجمه قرآن کریم

مهرگان

 

۱- مهرانه   

 سلام  

دیروز توسط یکی از  دوستان عزیز (آقای اسماعیلی) عکسهای زیبایی با زیر نویس های قشنگ   

به صندوق پستی من  ارسال شده بود  حیفم آمد شما هم لذت نبرید 

 

ماه مهر 

   

شروع فصل پائیز فصل زندگی

 

 

ماه رنگ 

 

 

 

ماه عشق  

   

  

 

 ماه عاشق  

   

  

 

ماه مشق  

  

  

باز  باران  با ترانه    

 

 

 

  

سفره یلدا و باز  

یک انار  دانه  دانه     

 

فصل چتر زندگی  

  

 

 

  

ماه جشن مهرگان 

 

فصل عاشق پیشگی  

 

فصل شاعر  

 

فصل من  

 

پادشاه فصل ها  

 

صد مبارک بر شما  

 

 

 

۲-  شعر   

 

باز  باران- باران   

توی مشتش رازی است  

هر کسی مشتاق است  

چتر را خواهد بست   

 

قاصدک

  

 


 

پی نوشت : ۱- تشکراز دوست عزیزم مهدی اسماعیلی بابت انتخاب عکسها و فراموش نکردن ما