باده شبگیر

دل نوشته های قاصدک

باده شبگیر

دل نوشته های قاصدک

کفشی برای زندگی

 ۱- رباعی 

  

ای کاش  که در به در شده گم بشویم  

آدم شده  بی  پدر  شده  گم  بشویم   

 ای کاش  خدا فقط  کمی حوصله داشت  

تا  راهی  این سفر  شده  گم  بشویم  

قاصدک   

 

   

 

 

۲- شاید شعر    

خوب  که نگاه می کنم  

خیلی وقت است   

آنها را  واکس  نزده ام  

چسب  های  کنار آن  ورآمده است    

دیگر  تحمل  دهن کجی  لبه های آویزان آن را ندارم   

چه قدر بی سلیقه شدم  

خیلی وقت  است به آنها نگاهی  نکرده ام  

بند هایش خیلی  دراز و کوتاه شده  

پوسیدگی از سرو رویش  می بارد 

دینگ -دینگ   

صدای پیامک است  

با لبخندی  زیر لب متن آن را  تکرار می کنم  

؛بند های زندگانی ات را محکم کن ؛ 

مبادا زیر پایت  بماند  وبا کله زمین بخوری

 

قاصدک  

 

 

 

 

۳- ذره بین    

در ازل پرتو حسنت زتجلی دم زد  

 

عشق پیدا شد آتش همه عالم زد   

حافظ     


 

پی نوشت : ۱-  با تشکر از دوست خوب وشاعرم اقای زارع کوهی  که باخواندن شعرش  ایده شعر سپید ( البته  شایدشعر) به ذهنم خطور کرد .

۲-   سرعت اینترنت خیلی کم بود نتوانستم  عکس لود کنم  به همین خاطر از کپی عکس استفاده کردم .  

۳- اگر نتوانستم  خبر رسانی کنم  هر شنبه   منتظر چشمای خوبتون  هستم

ماهی قرمز حوض

۱- رباعی   

آ گه    شده ام  بهشت  ارزان   شده   است  

چون ارزش نان و جان که یکسان شده است  

سر  منشا      کل آفرینش    عشق    است  

من فکر کنم  که  عشق  ارزان  شده   است  

 

قاصدک   

 

 

 

۲- شاید شعر  

 

((من  ماهی  قرمز  حوض !!   )) 

((من  ماهی  قرمز  حوض !!   ))

هر چه فریاد زدم  

نشنید از لب حوض قاصدکی  داد مرا   ! 

تشنه هم نفسم  

آب آب آب  

جیغ جیر جیر ک ها  همه تکرار صدای  من بود  

 قاصدک زمزمه کرد  

هیچ گوشی نشنید 

...

من به تکرار نگاه  سیب  از روی درخت  

و  کلاغی  که برای جفتش  

استخاره  می کرد 

سخت  دل بسته شدم  

تشنه  هم نفسم  

آب -دریا - دریا   

.... 

داغ دریا دارم  

می توان باور کرد 

که چه سیبی دارد  

 چه درختی  

وکلاغان همه مشغول چه کاری هستند  

 خرده نانش  همه اندازه ی حوض   

نامش  هرچیز که هست   

بحر   

دریا 

یا سی  (sea)  

خوب می دانم  

خوب

وه چه حوضی است بزرگ .  

 

قاصدک   

 

مدتی صبر کنید

 

3- زیر خط دار   

ای  پادشه   خوبان    داد   از غم   تنهایی 

دل بی تو به جان آمد وقت است  که باز آیی

   

حافظ   

 


پی نوشت : 1- از اینکه نمی توانم اظهار لطف دوستان را به موقع پاسخ دهم عذر خواهی می کنم . 

2- واقعا انتخاب عکس برا ی ماهی قرمز با مفهوم فوق بسیار مشکل بود پیشنهاد می کنم ادامه مطلب رو ببنید .

ادامه مطلب ...

به یاد قیصر

۱- به یاد قیصر   

 این پست را با فاصله خیلی کم نوشتم  چون  می خواستم  یاد قیصر را از دست  ندهم  در روزهایی که همه چیز از یاد  می رود . 

 شعر زیر یکی از شعر های زیبای  قیصر شعر ایران است که من در تاریخ  

۷۳/۱۱/۱۹  در دفترچه شعرم یادداشت کردم  . 

 

پنجره ی رو به باغ   

دلی که معرفت کسب داغ را گم کرد  

شناسنامه گلهای باغ را گم کرد 

کسی که نام عزیز  تورا  زخاطر برد  

کلید  پنجره رو به باغ را گم کرد  

هر آن که بی تو سفر کرد طعمه موج است 

چرا که در شب طوفان چراغ را گم کرد  

مرابه سمت خیابان سبز عشق ببر  

دلم نشانی آن کوچه باغ را گم کرد  

 

قیصرامین پور    

 

 

 

یادش همیشه سبز  

 

۲- زیر خط دار  

 

نا گهان چقدر زود  دیر می شود     

 

 

 

۳- ودیگر هیچ